Oranier

Имам нужда от помощ. Вчера харесахме фурна за вграждане и двойка сензорни котлони в Техномикс. И ни сърбят ръцете да ги купим, но брандът им, Oranier, ни е съвсем непознат. Търся информация в мрежата и все на немски намирам, да не споменавам, че се коментират повече камините, отколкото кухненските им уреди.

Та… ако някой някога е чувал някой да ползва Oranier – бихте ли споделили впечатления си, моля?

Доколкото разбирам от немския, Oranier са създадени през 1915 година, в Есен им е щаб-квартирата, не са част от голяма корпорация. А при инспекция на уредите в магазина установихме, че стъклото за керамичния плот, както и бутоните и телескопичните водачи на фурната, са същите като на Siemens. Иноксът им е като на скъпите модели AEG, no print technology му викат и наистина не остават следи от пръсти по него. Промоционалната цена е съизмерима със средните модели на Electrolux и AEG (700 лева за фурната и 400 лева за котлоните). На външен вид са перфектни, като функции също имат почти всичко важно.

Само хубави неща се сещам да напиша, чак почвам да се притеснявам вече. Наистина, единствената ми спирачка е, че никой от познатите ми не е чувал за този производител. Помощ?

Коментари

  1. Gravatar [vladi]
    14:41:57 ч., 19.05.2008 г.
    1

    Това, че не са много известни, не е непременно лошо нещо. Може да са бутикова марка, която в момент на промоция да е съизмерима като цена с ширпотребата. Ако аз трябва да правя този избор, бих гледал следните неща:

    1) Качеството на компонентите – ако всичко изглежда като Siemens и AEG, едва ли ще има голяма разлика какъв етикет има отгоре

    2) Гаранцията от производител – дава най-добра индикация какво качество е вложил самия производител. За печка звучи несериозно да е по-малко от 3 години.

    3) Реномето на търговеца – доколко е коректен като признаване на гаранциите, доколко има капацитет да организира и поддържа внос на резервни части, обучение на персонала за поддръжка на продуктите на компанията и др. (това е причината да е изключително тъпо решение да си купиш компютър от Метро)

    В крайна сметка, печката (в твоя случай – фурната) е изключително прост електроуред, на който почти няма какво да му се повреди, най-много да изгори някой нагревател. За керамичния плот не е сигурно, там се използват различни технологии, но пак няма 100% гаранция, дори да купиш от най-реномираната марка. Те по принцип не се поправят, а се сменят (доколкото знам), затова е по-важно да си ги купиш от читав търговец с добра гаранция. И да си ги пазиш после – без резки колебания в температурате (студена тенджера на горещ котлон и обратното). Успех с покупката! 🙂

  2. Gravatar ImPRESSed
    14:43:36 ч., 19.05.2008 г.
    2

    Мислех да ти предложа помощ с немския, ако не намериш друга информация, но на сайта има само технически спецификации, които и на китайски да бяха написани, пак щеше да се оправиш 🙂

    И аз чувам за пръв път за тази марка, но поне на снимки продуктите и изглеждат супер. Надявам се, че ще намериш човек, който да може да ти помогне.

  3. Gravatar gregory
    15:31:34 ч., 19.05.2008 г.
    3

    Съгласен съм с [vladi], че печката е изключително прост електроуред и различните печки на различните марки нямат сериозна разлика една от друга – един-два нагревателя, един два вентилатора, таймер и евентуално някакво самопочистване. Размерите им са еднакви и консумацията им е сравнително еднаква. В този случай само робуването на някоя марка може да те накара да избереш точно нея (или някакъв по-специфичен дизайн). Заедно с къщите сме сменяли и печките няколко пъти и мога да кажа, че най-вкусните ястия не ставаха в най-скъпата печка, а само когато са приготвени с любов (колкото и по маркески да звучи това):)
    Всъщност при последното си търсене видях една печка, която беше по-различна от всички останали. Беше Siemens, имаше падащо дъно (за чий…) и струваше колкото лаптоп бизнес модел:)

  4. Gravatar tL_
    16:33:42 ч., 19.05.2008 г.
    4

    когато си в чуденка от подобна величина, винаги залагай на немска техника 🙂 в 95% от лучаите няма да сбъркаш 🙂 а ако си в чуденка между два немски продукта – следвай на Влади съвета 🙂

  5. Gravatar ___Jul___
    17:54:12 ч., 19.05.2008 г.
    5

    И аз подкрепям мнението, че неизвестността на марката не би трябвало да те плаши много щом е немска. Дори в някой отношения бих казал, че по-нискотиражните фирми е доста по-вероятно да имат цялата си продукция в Германия, а не в Китай например, както не бих се очудил да е със Сименс например. Единственото, което би могло да е проблем с такава фирма е до колко вносителя ще поддържа дълготрайни отношения с фирмата, защото ти гаранция може да имаш ама ще тръгнеш ли за германия с печката на рамо ако се скапе. И накрая за керамичния плот – ако досега си била на нормален плот ще се родиш супер е и далеч не е толкова крехък колкото изглежда.
    Успех с печката!

  6. Gravatar Антония
    22:26:31 ч., 19.05.2008 г.
    6

    Утре ще мина през магазина отново и ще проверя кой сервиз поема гаранционното обслужване, че има едни ХЕРОИ, дето не искам да ги гледам, камо ли по някакъв начин да завися от тях. И ако не са те… взимам Oranier-то и това е, че наистина ми писна да обикалям вече.

    Благодаря ви за съветите, много сте мили всички 🙂 И определено ми помогнахте да премисля ситуацията от правилната гледна точка.

  7. Gravatar владо
    23:47:35 ч., 19.05.2008 г.
    7

    Имам познат с Oranier. Доволен е.

  8. Gravatar Антония
    19:49:09 ч., 20.05.2008 г.
    8

    Tx, владо 🙂

  9. Gravatar Trueteller
    15:41:07 ч., 21.05.2008 г.
    9

    „Ораниер” всъщност е създадена през 1915, а през 395 година от Ланселот, известен още като любовник на Гуинивиър, жена на Артур – първия производител на техника и мебели за бита. Неговата маса е много известна, макар че е от марка „Камелот”, и става модел за по-нататъшните разработки на Ланселот, след разбработването на Гуинивиър, разбира се. Що се отнася до надеждността на „Ораниер”, мога да те уверя, че след оттеглянето на римските легиони във фурни от тази марка са били приготвяни не едно и две агнета. Все пак разбирам, че проблемът ти е фундаментален, тъй че не смея да ти препоръчам нищо, защото въпреки добрата традиция всяка марка запада с времето и днес „Ораниер” не е това, което е била в първите си години. Което всъщност се доказва и от факта, че през средновековието Карл Пети краде марката и всичките налични стоки в склада и оттук идва популярното схващане, че става дума за немска техника.
    Препоръчвам ти да се обърнеш към Кралското научно общество, в което още се пазят учредителните протоколи и впечатленията на първите дистрибутори. Дотогава по-добре не избързвай.

  10. Gravatar Антония
    18:41:31 ч., 21.05.2008 г.
    10

    Късноооо 🙁 Защо, Trueteller-e, не успя да ме предупредиш навреме? Купихме фурната и котлоните следобяда, след 2 часа ни ги доставиха у дома. Утре идва кухнята, в петък я монтират… и, живот и здраве, другата седмица може и да се пренесем.

  11. Gravatar Animira
    19:16:54 ч., 01.06.2008 г.
    11

    Аз преминах през абсолютно същите съждения по повод „Ораниер”. Отговаря на всичките ми базови изсквания, има повечето екстри, но никой не е чувал за марката. (Свързах се и с Кралското научно общество, но те имат нужда от известно време, за да извадят протоколите от архивите). Затова, Антония, би ли споделила опита си, макар и кратък с уредите „Ораниер”, с които си се сдобила. Ти само фурна ли си купи или заедно с котлон от същата марка? Ще съм благодарна за съдействието.

  12. Gravatar Антония
    14:55:17 ч., 03.06.2008 г.
    12

    Ми работят. Покрай преместването познай точно колко време съм имала за готвене (подсказка: нула). Симпатични са, на пипане изглеждат масивни, а не по китайски паянтови. Като оставя нещо върху котлоните (обикновено някаква кърпа, с която бърша поредната повърхност, плачеща за почистване) и те почват да пискат – нали са сензорни и имат защита срещу случайно включване, да са живи и здрави, иначе щях да подпаля кухнята още първия ден. Преди малко видях, че фурната си стои с лепенките (още нещо за почистване). И така.

    А бе, взехме ги, ще си ги ползваме с радост, пък ако не сме сполучили с покупката – ще си вземем нови и няма да си късаме нервите за неважни проблеми. Нали? 🙂

  13. Gravatar Animira
    23:02:37 ч., 04.06.2008 г.
    13

    Точно така. Напълно съм съгласна. То и аз смело и безотговорно се сдобих с фурна и котлон „Ораниер” още в понеделник. Да сме живи и здрави, поне ще има с кого да споделям впечатления. Дай боже след време да се окажем откривателите на една добра немска марка. И аз още не съм се засилила да ползвам новите придобивки… Моята кухня ще я монтират на 10 юни, а докато стане годно за живеене, ще мине още някой и друг месец. Мерси за споделеното. Поздрави 🙂

  14. Gravatar Антония
    23:39:39 ч., 04.06.2008 г.
    14

    Сефтето беше една пица, полуфабрикат, консерванти, въглехидрати, ама гладният не подбира 🙂 Супер стана, за десетина минутки само, пък въобще не отстъпваше на храната в кварталната О!Шипка (подозирам ги, че готвят полуфабрикати, ама кога ли ще ги изловя със сигурност и ще ги прокълна). Днес пък си направихме котлети на грил – толкова яко месо отдавна не бяхме яли, честна дума. Предишната ни печка сушеше манджите някак, доста усилия полагах да запазя крехко и сочно всичко. Сега… просто омазах свинското с един бъркоч (горчица, черен пипер и прочие мерудии, капка соев сос и май това беше всичко), метнах го във фурната и за нула време разполагахме с царска храна. Утре ще пробвам и котлоните, радвам им се доста, че са с по-широко стъкло. И май наистина трябва да седна и да прочета из основи упътванията, че да не експериментираме само 🙂

  15. Gravatar Капка
    11:49:51 ч., 16.06.2008 г.
    15

    Вчера (след много перипетии) и ние си купихме фурна Oranier. Спечели ме с това, че има всички необходими комбинации като функции и те могат да се избират директно, а не като при някои скъпи марки: имаш 4 ясни функции (които не са достатъчни като разнообразие, за да ги използваш само тях) и още няколко готови програми, за които дори в оригиналните документи няма информация кои нагреватели и евентуално вентилатор работят (напр. програма ХЛЯБ). Да не говорим, че и врамето за работа на автоматичните програми е заковано и можеш да го промениш само в рамките на 5-10 мин. По мое мнение при скъпите фурни плащаш за готови програми, подходящи за много заети хора, които могат да готвят няколко стандартни (за манталитета на производителя) неща. Аз предпочетох възможността за творчество…
    Липсва само заключване за деца и много бързо загряване. Бих предпочела и тройно стъкло, но нейсе.
    Аз също не съм я пробвала още, но се надявам да остана доволна като Вас!

  16. Gravatar Антония
    11:58:26 ч., 16.06.2008 г.
    16

    Капка, двойното стъкло също го бива – има въздушен поток между двата слоя, вентилацията поддържа ниска температурата отвън и не пари хич. Почти като трислойно е 🙂

    Честита ви фурна, с радост да си ползвате!

  17. Gravatar jj okocha
    17:23:17 ч., 14.08.2008 г.
    17

    И как се представят уредите сега? Много ми е забавно! В същите неволи съм се забъркала, като теб по време на обзавеждането. Интересното е, че без да искам вървя по твоите пътеки в нета. Като започнем през мелницата Франке, та през фурната Сименс и сега с Ораниер 😀

  18. Gravatar Антония
    19:10:33 ч., 14.08.2008 г.
    18

    И фурната, и котлоните са си напълно ОК 🙂 Нямам никакви оплаквания, нито пък ми лисва нещо като функционалност. Все още разучавам кое ястие на каква програма/температура да приготвям, но засега груби фалове нямам. Нели беше много мила и ми прати упътванията на уредите на български – качих ги тук и тук. Ако ти е интересно – дръпни си ги и виж дали те устройват като възможности.

  19. Gravatar Rali
    21:37:58 ч., 05.09.2008 г.
    19

    Здравейте!
    Днес се сблъскахме със същия проблем, нямаме си и понятие каква е тази марка (освен, че е немска:-), т.е. качествени ли са фурните и котлоните. Както бяхме отишли за уреди Горение, така в един момент доста се разколебахме….. дали все пак да не рискуваме с Oranier. харесали сме вече фурната модел 243CA/E и плот с 4 котлона модел 9868TF. Изненадана съм доста приятно, но все още се чудим дали да заложим на тях. Свалих си веднага инструкциите, които сте качили, но за съжаление котлоните като модел липсват. Ако някой може да съдейства, наистина ще съм благодарна.
    Липсва каквато и да е информация в БГ пространството, мисля че само в Техномикс я има тази марка …. предполагам, че и на вас са показали оригиналния каталог, в който ясно се вижда, че фурната струва около 800, но в евро?!?!?!?!
    Споделете с днешна дата опита който сте натрупали, дали вече сте намерили някой дефект:-)
    чакам с нетърпение отзиви, за да решим дали да скачаме смело:-)

  20. Gravatar Антония
    10:41:04 ч., 06.09.2008 г.
    20

    Ние взехме двойка котлони, защото кухнята е малка, а аз никога не съм слагала повече от две тенджери на огъня. Като цяло съм доволна. Бързи са, регулират се фино (имат 9 степени, които са доста плавни), изглеждат добре (т.е. нямат метален кант). Ако сме невнимателни и нацапаме с храна плочата докато грее (капне или пръсне от тигана), се получава едно по-светло петно отгоре. Първият път си изкарах акъла, реших, че сме си прецакали завинаги котлоните. За щастие, оказа се, че като почистиш с влажна кърпа повърхността и загрееш отново плочата, обезцветяването изчезва за нула време.

    Фурната също е ОК, пека всякакви меса и се получават добре, метнах и няколко пици вече, пак се държа перфектно. Стъклото на вратичката се чисти много лесно, дори не се налага да го свалям, а просто го минавам с влажна кърпичка за почистване на печки – светва направо.

    Ако отново трябва да избирам Gorenje или Oranier, пак бих взела Oranier 🙂

  21. Gravatar Галя
    08:26:39 ч., 13.10.2008 г.
    21

    Още ли сте доволни защото и аз ги харесах и не знам да рискувам ли

  22. Gravatar Галя
    08:30:03 ч., 13.10.2008 г.
    22

    Моля отговорете защото не мога да спя от притеснение

  23. Gravatar Антония
    07:42:16 ч., 17.10.2008 г.
    23

    Галя, това са само уреди, за какво неспане, за какво притеснение говориш? Да, доволна съм от Oranier след 3-4 месеца опит с тях.

  24. Gravatar Мира
    16:08:35 ч., 29.10.2008 г.
    24

    Здравейте, днес и ние с мъжът ми изпаднахме в същото чудене за уредите Oranier, никому неизвестна и нечувана немска марка. След дълго мислене решихме, че е производител, който се опитва да се наложи на пазара и че не е конфекция, т.е. почти няма шанс да е изнесено производството в страните от третия свят. Забелязахме, че Oranier и Teka имат абсолютно еднакви двойка котлони, само цената е различна в полза на Oranier. Решихме, че сериозна фирма като Teka не би работила заедно с некви смешници.
    Утре ще си напазаруваме фурна и двойка котлони.МНОГО БЛАГОДАРЯ на Антония и всички, които изказаха мнение, помогнахте ни да съберем смелост и да рискуваме.
    След известно време ще ви пиша впечатленията си.

  25. Gravatar Nadia
    16:09:26 ч., 17.01.2009 г.
    25

    За нова година си купихме фурна Oranier от Техномикс. Стра6но сме доволни. Много лесно се по4иства. Не се двоумете. Сестра ми си купи AEG и казва 4е трудно се по4иства.

  26. Gravatar Микрон
    21:08:56 ч., 28.03.2009 г.
    26

    Имам печка Ораниер за отопление доста стара сигурно е от 30 години на миналия век но не мога да намеря нищо за нея. Ако някой може да помогне ?!Предварително благодаря:)

  27. Gravatar Антония
    20:34:51 ч., 01.04.2009 г.
    27

    Освен да помолиш за помощ вносителят на Oranier за България – мисля, че са Техномикс… Друго не знам какво да ти предложа, наистина.

  28. Gravatar Мира
    11:17:06 ч., 27.05.2009 г.
    28

    Напазарувахме си фурна и двойка котлончета, които сега си ползваме със здраве. В Техномикс ни обслужиха по европейски, с голямо внимание, затрупаха ни с информация (която ни беше така нужна), след това на касата ни направиха немалки отстъпки от цената на всеки един от трите електроуреда (котлони, фурна и абсорбатор), спестиха ни повече от сто лева и накрая ни дадоха и подаръци – торба с препарати за почистване на фурни и котлони. Оттогава аз и мъжът ми сме фенове на Техномикс.Уредите са перфектни, лесни за почистване и лесни за управление. Фурната пече за двойно по-малко време от предишната ми, котлоните загряват за 2-3 секунди и изстиват почти толкова бързо. Абсорбаторът е Тека, на най-силната си степен прави течение (буквално). Направихме добра инвестиция, пожелавам късмет на всички чудещи се!

  29. Gravatar Антония
    12:15:11 ч., 27.05.2009 г.
    29

    Честити! Със здраве да си ги ползвате 🙂

  30. Gravatar Таня
    13:31:38 ч., 04.06.2009 г.
    30

    Здравейте, ние също се обзаведохме с ORANIER-furna. Вчера ни я докараха. От утре ще я пускаме в експлоатация, защото днес съм на работа и нямам възможност да готвя. Надявам се да сме доволни.

Leave a comment